Vsi članki
09.09.2022.

Želite 29" kolesa ali bi raje imeli "Mullet" način? Bi želeli namestiti "coil" amortizer namesto zračnega? Imate potrebo po 63,5-stopinjskem kotu vilice na vašem trail kolesu? Novi Trek Fuel EX ima prenovljen dizajn, več hoda in je zelo nastavljiv. Preberi več...

Ime Fuel EX se je prvič pojavilo v Trekovem katalogu davnega leta 2005. Takrat so bili modeli opremljeni z vmetenjem, ki je vsebovalo samo 100 mm hoda, geometrija pa je bila primerna tistemu obdobju (kratek okvir s kratko medosno razdaljo, strm kot vilice, ...). Skozi leta se je Fuel EX razvijal v svojo smer in sedemnajst let pozneje je novi Trek Fuel EX 2023 deležen popolne prenove, ki vsebuje povsem nov okvir s 140 mm hoda in športno ter zelo prilagodljivo geometrijo.

Fuel EX 2005 (levo) in Fuel EX 2022 (desno)
Trek Fuel EX 2005 (levo) in Fuel EX 2022 (desno)

 

Za vse kolesarje, ki želijo dodobra izkoristiti novega Fuel EX-a, gre ta prilagodljivost geometrije do te skrajnosti, da podpira tudi združljivost s 27,5-palčnim zadnjim kolesom in z lahkoto prenese tudi "vijačno vzmetene blažilnike" (coil amortizerje). In zagotovo ste opazili, da Fuel EX izgleda ZELO podobno svojemu električnemu bratu Fuel EXe (o njem si lahko več preberete TUKAJ).

 

OKVIR

Okvir Fuel EX je popolnoma nov in je videti precej drugačen od prejšnje generacije. Najbolj izstopa še masivnejši sprednji del in malenkost bolj zapletena zasnova na območju sedežne cevi in gonilnega ležaja. Nov okvir je tudi izjemno prilagodljiv posameznikovim željam:

  • Dve poziciji vpetja amortizerja (povečanje progresivnosti)
  • Mino Link (za spremembo geometrije)
  • Možnost dokupa nastavljivih šalic krmilnega ležaja (za še dodatno spremembo kota vilice)
  • Možnost montaže 27.5 palčnega koloseta zadaj in s tem omogočen "Mullet" način (27.5" zadaj, 29" spredaj).


 

 

VZMETENJE

Pri Treku so novemu Fuel EX-u povečali hod za 10 mm v primerjavi s prejšnjo različico. To pomeni, da je novi Fuel EX opremljen s 140 mm hoda na zadnjem delu v kombinaciji s 150 mm hodnimi vilicami spredaj. In čeprav so vsi serijski Fuel EXi opremljeni z zračnim amortizerjem, je to tudi prva različica Fuel EX-a doslej, ki je podpira "Coil amortizer". To je omogočeno s pomočjo ploščice na spodnjem nosilcu amortizerja, ki prilagodi krivuljo progresivnosti. Na prvi poziciji bo progresivnost večja, kar bo ustrezalo Coil amortizerjem, medtem ko bo na drugi poziciji manj progresivna, da ustreza zračnemu amortizerju. Seveda lahko tudi zračni amortizer prestavite na pozicijo za večjo progresivnost :)

Pri Treku še vedno prisegajo na legendarni sistem vzmetenja ABP. Te tri črke so okrajšave za 'Active Braking Pivot', kar pomeni učinkovito delovanje vzmetenja tudi med zaviranjem. Zadnji del nihajke se vrti koncentrično okoli osi pesta.
 


 

 

VELIKOST OBROČNIKOV

Trek prodaja Fuel EXe  s 27,5-palčnimi in 29-palčnimi kolesi vendar pazite:

  • Okvir v velikosti XS in S ima nameščene 27.5 palčna kolesa.
  • Okvir v velikosti S, M, L, XL, XXL ima nameščene 29 palčna kolesa.

Za vse, ki prisegate na "Mullet" varianto pa lahko na novem Fuel EX-u uporabite tudi 27,5-palčno kolo na zadnjem delu kolesa. To lahko storite zahvaljujoč vsej tej prilagodljivosti okvirja. Pri Treku pravijo, da boste morali pri Mullet načinu uporabiti vilice s 160-mm hodom in postaviti "Mino Link ploščico" v visok položaj, da gonilni ležaj ne bo preblizu tal.

 

 

POVEČANA NASTAVLJIVOST

 

Trek tudi pri Fuel EX-u ponuja klasični MINO LINK. Gre za "flip-chip" ploščice, ki jih lahko obračate in s tem pridobite 0,5 stopinj pri kotu krmilne vilice in 8 mm pri oddaljenosti sredinskega ležaja od tal.

Za vse, ki vam to ni dovolj, so pri Treku dodali v ponudbo še dodatne šalčke krmilnega ležaja, ki omogočajo, da spremenite standardni 64,5-stopinjski kot vilice v novo skrajnost. Obrnjene v eno smer ponujajo 63,5 stopinj ali v drugo smer, če pa jih namestite obrnjene v drugo smer pa omogočajo 65,5 stopinjski kot vilic. Zgornja šalica bo šla v okvir sama od sebe, pri spodnji pa boste potrebovali orodje za stiskanje krmilnih šalic v okvir.

Te tri možnosti kota vilice in dve nastavitvi pri Mino Link-u omogočata kar ŠEST nastavitev geometrije, zato ima Trek na svojem spletnem mestu novo orodje za konfigurator geometrije, ki vam pomaga razvrstiti, kam kaj postaviti.
 

 

 

GEOMETRIJA

Ko govorimo o spremembah ni presenečenje, da ima novi Trek Fuel EX daljšo medosno razdaljo, daljši doseg, strmejši kot sedeža in položnejši kot vilic.

Prejšnja generacija Fuel EX-a je imela s serijskimi 140 mm vilicami kot vilice 66 stopinj. Novi Trek Fuel Ex pa lahko tokrat spravite vse do 63,5 stopinj (ob uporabi krmilnih šalic, ki smo jih opisali zgoraj). So traili, ki jih vozite prepoložni za tako agresiven kot vilice? Ni problema! Z istimi šalicami lahko postrmite kot brez hude spremembe naklona sedežne cevi! Menimo pa, da bo serijska geometrija primerna za večino uporabnikov ;)


Pri novem Fuel EX-u se je nekoliko povečala tudi dolžina sprednjega dela. Začne se pri 400 milimeterskem Reach-u pri XS velikosti in sega vse do 545 mm pri največji izvedbi XXL. Efektivna dolžina zgornje cevi pa je dosegla ravno nasprotne cifre, saj se je zaradi strmejšega sedežnega kota zmanjšala iz 634 mm (pri prejšnjem modelu na 626 mm.

Ko govorimo o geometriji lahko omenimo tudi, da je to prvi Fuel EX, ki ima nihajko specifične dolžine, ki je odvisna od velikosti okvirja. 

  • XS in S - 435 mm chainstay
  • M in L - 440 mm chainstay 
  • XL -445 mm chainstay
  • XXL - 450 mm chainstay




 

 

 

Več informacij o modelih najdete na Trekovi strani www.trekbikes.com.

Za informacije o dobavljivosti smo vam na voljo na elektronskem naslovu [email protected] ali telefonski številki 01 540 49 40.


 

 

Komentiraj članek

Oceni izdelek

Zaenkrat še nima komentarja. Bodite prvi!