Reinkarnacija enega najbolj kultnih koles z začetka devetdesetih let. Sodelovanje med Manitoujem in Gamuxom je poustvarilo legendarni model FS. Preberi več o tem krasem sodelovanju in skupnim končnim izdelkom, ki je resnično poseben!
Ali poskuša Manitou ponovno izumiti gorsko kolo, več kot 30 let kasneje s tem projektom FS II Future MTB? Seveda, da ne. Je pa Manitou eden od pionirjev gorskih koles s polnim vzmetenjem v zgodnjih 90. letih in odločili so se obuditi legendo.
Pri Manitou-ju se popolnoma zavedajo, da je zasnova vzmetenja napredovala daleč dlje od preprostega pritrjevanja druge vzmetne vilice na zadnji del okvirja. Vendar to ne pomeni, da ne bi bilo zabavno videti, kako bi izgledala sodobnejša prilagoditev njihovega prvega gorskega polnovzmetenega kolesa, posodobljena z veliko sodobnejšo tehnologijo! Poglej kako so se tega lotili.
Matična družba Manitoujeve skupine Hayes Bicycle Group se je odločila stopiti v stik s švicarskimi izdelovalci gravitacijskih koles Gamux, da bi videli, kakšno sodobno polnovzmeteno kolo bi lahko ustvarili, zgrajeno okoli vzmetnih vilic, ki upravljajo hod zadnjega kolesa, tako kot v zgodnjih dneh gorskega kolesa.
Skupaj so dognali, da bi lahko eksperimentirali zadnji del opremili z XC vilicami za otroška kolesa zadaj, spredaj bi bile klasične MTB vilice, sredinski pogonski sklop bi oplemenitili z notranjimi prestavami Pinon in nato prepustili Gamuxu, da ustvari enega od njihovih strojno obdelanih aluminijastih okvirjev z vezanimi ogljikovimi strukturami za prilagajanje togosti okvirja po potrebi!
Navdih za vso to neumnost – in kratka zgodovinska lekcija za tiste, ki so premladi, da bi se spomnili – je bilo to zgodnje kolo Manitou FS iz devetdesetih let. Doug Bradbury je leta 1990 verjetno ustvaril prve vilice za gorsko kolo z vzmetenjem pod imenom Manitou. Le leto kasneje je Bradbury na zadnji del kolesa namestil drugo vilico, da bi ustvaril gorsko kolo softail. Takrat so vzmetenje nadzorovali elastomeri.
Takrat, ko so bile 26-palčni obročniki in V-brake zavore edina stvar, ko so bili 3x pogoni še vedno v modi, je bil Manitou precej napreden s svojo prvotno ponudbo FS že leta 1993. In tako sta se Manitou in Gamux lotila izdelave nove različice FS.
VILICE NA OBEH KONCIH
To je bil zares zabaven projekt, ki pa na koncu sploh ni bil tako slab. Inženirji so to kolo tudi malo potestirali in pravijo, da se dejansko ne pelje slabo. Torej je to kolo vsa malo več kot razstavno kolo.
Srce celotnega projekta so otroške vilice Manitou Machete JUnit Pro. Manitou & Gamux sta jim odrezala krmilno cev in na CNC-ju izdelala popolnoma novo vpetje spodnjih dnog ter povezavo z okvirjem. Ustvarili so tudi povsem novo tanjšo obliko loka, ki bolj spominja na prvotni dizajn FS-ja iz leta 1993. Tudi hod so zmanjšali hod na samo 80 mm, da bi dokončanemu kolesu zagotovili 125 mm giba zadnjega kolesa z enim zasukom – skupaj s 130/140 mm hoda spredaj.
GAMUX OKVIR IN PINION MENJALNIK
Konceptnemu kolesu so nato dodali še jermenski pogon Gates CDX in Pinion C1.12 menjalnik z notranjimi prestavami. To je kolesu dodalo nižje težišče za "boljše upravljanje, zaščiteno prestavljanje in znatno zmanjšanje nevzmetene teže.".
Kar zadeva geometrijo, Gamux pravi, da so ga izdelali v skladu s specifikacijami, ki bi jih želeli za kolesa za spust in spust. Tako ima kot krmilne cevi 66°, strm sedežni kot, relativno dolgo 450 mm nihajko za namestitev pnevmatik 29×2,4″ in 460 mm dolg Reach okvirja.
Gamux je pri okvirju zares naredil nekaj posebnega. Medtem ko je bilo na prvi pogled videti, kot da je nekaj okroglih cevi, zvarjenih skupaj z nekaj bolj zapletenimi oblikami cevi, je celoten okvir dejansko CNC-strojno izdelan iz aluminija 7075-T651 v samo dveh delih.
Glavni trikotnik je večinoma sestavljen iz izdolbenih škatlastih cevi – polnjenih z zlepljenimi ogljikovimi cevmi. Gamux pojasnjuje, da so razvili te "vezane karbonske elemente" s svojo dirkalno ekipo svetovnega pokala v DH, da bi modulirali togost okvirja in prilagodili upogib okvirja za vsakega kolesarja posebej.
KAJ PA OSTALE KOMPONENTE?
Čeprav tega prototipa Manitou FS II ne boste našli na v lokalnih trgovinah s kolesi, še vedno obstajajo številne bolj realistične komponente, ki sestavljajo celotno konstrukcijo kolesa. Seveda so v ta sanjski projekt vključili večino komponent iz svojih družinskih podružnic.
Spredaj so vilice Manitou Mattoc Pro. Gre za ene najlažjih, najtrdnejših in najbolj vsestranskih vilic za MTB. Imajo 34-milimetrske drsnike, ki omogočajo premikanje od 110 do 150 mm, z enostavno nastavljivostjo v korakih po 1 cm.
Zavore so Hayes Dominion v limitirani vijolični izvedbi, kot v starih časih. Štiribatne seveda, da je zavorna moč zares vrhunska! Zadnja večja stvar na kolesu pa so seveda 29" obročniki Reynolds Blacklable 309 Enduro.
POGLEJ CEL VIDEO SESTAVLJANJA