Trek je s Slashom, ki so ga lansirali lani, osvojil Pinkbajkovo nagrado za kolo leta. Od sedaj naprej je ta enduro stroj na voljo tudi v motorizirani različici, imenuje pa se Trek Slash+. Tako kot "akustični" Slash vsebuje 170-milimetrov hoda in sistem vzmetenja z visokim vrtiščem, dodali pa so mu majhen motorni sistem TQ in srednje veliko baterijo, s tem pa so poskrbeli za odlično vodljivost in dovolj moči za vrhunske fure. Preberi več...
Tudi geometrija, kinematika vzmetenja in večina podrobnosti okvirja so skoraj identične klasičnemu Slashu, to pa bi morala biti odlična novica za vsakogar, ki išče zmogljiv in dobro zaobljen eMTB.
OKVIR IN MOTOR
Kot rečeno je novi Slash+ skoraj identičen nemotoriziranemu Slashu, z nekaj ključnimi razlikami. Najbolj očitna je opustitev predala za drobnarije v spodnji cevi okvirja saj ta prostor sedaj zapolni baterija s 580 Wh. Polnilnik za omenjeno baterijo je spravljen v zavoju spodnje in zgornje cevi z lepim gumijastim tesnilom, da so stvari varne.
Prepoznavna razporeditev Slasha se nadaljuje z zgornjim koleščkom vpetja z 19 zobmi, ki poskrbi, da se ketna premika gladko kljub visokem vrtišču. Izboljšano je bilo tudi spodnje vodilo verige z neposrednim pritrjevanjem na matice motorja. Slash+ ima tudi integriran ščitnik spodnje cevi, ki je nameščen pod verižnikom in ščiti okvir pred vsemi skalami, ki pridejo izpod prvega kolesa.
Motor TQ-HPR50 je zelo lepo skrit v okvir, s še bolj prikritim zvokom. V večini situacij na brezpotju sploh ne boste slišali motorja. Standardna baterija je 580 Wh, za vse, ki pa si želite še malo lažjega Slasha+ pa obstaja tudi manjša verzija s 360 Wh. Če želite zamenjati baterije, morate samo odstraniti dva vijaka, s katerima je pritrjena, odpreti spodnji pokrov in jo potisniti ven. Pri Treku ponujajo dva različna končna pokrova za različne velikosti baterij.
Za vse tiste, ki pa si želite še več baterije, paa je na voljo dodatna baterija "range extender" s 160 Wh, ki se namesti na mesto kjer je bidon.
GEOMETRIJA
Tako kot neelektrični Slash je tudi geometrija novega Slash+ agresivna s premišljenim ravnovesjem, ki ohranja stvari stabilne pri hitrosti in okretne pri "počasnejši tehnikaliji". Številke Reach-a se začnejo pri 430 mm in rastejo vse do 519 mm, z znatnimi skoki na višjem koncu razpona. To je verjetno posledica opustitve velikosti M/L, ki je zavzela ključno mesto v sredini ponudbe, kar je omogočilo nekoliko daljši Large in krajši Medium. Dolžine chainstay-a so enake pri kolesih S, M in L, pri velikosti XL pa se povečajo za 5 mm.
Kot krmilne cevi je pri Trek Slash+ je s pomočjo šalic nastavljiv za ±1°, v nevtralnem položaju pa kot znaša 63,4°. Kot podsedežne cevi je približno 77° pri vseh velikostih, z dokaj strmimi dejanskimi koti podsedežne cevi – dobrodošla novica za dolgonoge ljudi. Ostale številke si lahko pogledate na spodnji razpredelnici.
VZMETENJE IN KARAKTERISTIKA
Kot smo že omenili, so pri novem Slash+ ohranili identično kinematiko kot pri navadnem Slash-u. Ta kinematika ustreza najrazličnejšim kolesarjem in terenu, zasluge pa lahko pripišemo tudi vgrajeni prilagodljivosti progresivnega "flip chip-a" na spodnjem nosilcu blažilnika. To skupaj z nastavljivim hidravličnim "bottom-outu" v amortizerju Vivid omogoča ogromno možnosti nastavitve za kolesarja, kar vam omogoča, da si ga resnično nastavite po svojih željah.
MODELI IN CENE
Trek Slash+ 9.9 X0 AXS T-TYPE
Okvir: OCLV Mountain Carbon, 170 mm
Zadnji blažilec: RockShox Vivid Ultimate
Vilice: RockShox ZEB Ultimate, 130 mm
Menjalnik in ročica: Sram XX SL Eagle AXS, T-Type /
Kaseta: Sram Eagle XS-1295, T-Type, 10-52t
Gonilka: Sram X0 Eagle, DUB, 30T, T-Type, 30 t
Zavore: Sram Maven Silver
Obročniki: Bontrager Line Pro 30, OCLV Mountain Carbon
Pnevmatike: Bontrager SE5 & SE6 29×2,4″
Potopna sedežna opora: RockShox Reverb AXS
Teža pri M velikosti: 20,88kg
Trek Slash+ 9.7 SLX/XT
Okvir: OCLV Mountain Carbon, 170 mm
Zadnji blažilec: Fox Performance Float X
Vilice: Fox Rhythm 38, 170 mm
Menjalnik in ročica: Shimano XT M8100, long cage
Kaseta: Shimano SLX M7100, 10-51T, 12 speed
Gonilka: E*thirteen E*spec Plus
Zavore: Shimano 4-piston hydraulic disc, M6100 lever, M6120 caliper
Obročniki: Bontrager Line Comp 30
Pnevmatike: Bontrager SE5 & SE6 29×2,4″
Potopna sedežna opora: Bontrager Line Dropper
Teža pri M velikosti: 20,38kg